Code/NodeBox
ping_multi
maetel
2007. 6. 18. 16:03
size(300,300)
speed(100)
def setup():
global x
global y
global vx
global vy
#initial position
x=range(5)
y=range(5)
x[0]=150
y[0]=150
x[1]=100
y[1]=100
x[2]=200
y[2]=200
x[3]=100
y[3]=200
x[4]=200
y[4]=100
#initial velocity
vx=range(5)
vy=range(5)
vx[0]=20
vy[0]=20
vx[1]=10
vy[1]=20
vx[2]=20
vy[2]=10
vx[3]=10
vy[3]=10
vx[4]=5
vy[4]=25
def draw():
global x
global y
global vx
global vy
c=0.001 #viscosity
r=1.1 #repulsive force
ax=range(5)
ay=range(5)
for num in range(5):
ax[num]=-vx[num]*c
ay[num]=-vy[num]*c
vx[num]+=ax[num]
vy[num]+=ay[num]
x[num]+=vx[num]
y[num]+=vy[num]
if (x[num]>=WIDTH-5):
vx[num]*=-r
x[num]=WIDTH-5
if (x[num]<=5):
vx[num]*=-r
x[num]=0
if (y[num]>=HEIGHT-5):
vy[num]*=-r
y[num]=HEIGHT-5
if (y[num]<=5):
vy[num]*=-r
y[num]=0
oval(x[num],y[num],20,20)
speed(100)
def setup():
global x
global y
global vx
global vy
#initial position
x=range(5)
y=range(5)
x[0]=150
y[0]=150
x[1]=100
y[1]=100
x[2]=200
y[2]=200
x[3]=100
y[3]=200
x[4]=200
y[4]=100
#initial velocity
vx=range(5)
vy=range(5)
vx[0]=20
vy[0]=20
vx[1]=10
vy[1]=20
vx[2]=20
vy[2]=10
vx[3]=10
vy[3]=10
vx[4]=5
vy[4]=25
def draw():
global x
global y
global vx
global vy
c=0.001 #viscosity
r=1.1 #repulsive force
ax=range(5)
ay=range(5)
for num in range(5):
ax[num]=-vx[num]*c
ay[num]=-vy[num]*c
vx[num]+=ax[num]
vy[num]+=ay[num]
x[num]+=vx[num]
y[num]+=vy[num]
if (x[num]>=WIDTH-5):
vx[num]*=-r
x[num]=WIDTH-5
if (x[num]<=5):
vx[num]*=-r
x[num]=0
if (y[num]>=HEIGHT-5):
vy[num]*=-r
y[num]=HEIGHT-5
if (y[num]<=5):
vy[num]*=-r
y[num]=0
oval(x[num],y[num],20,20)
#print x,y,vx,vy
#text(str(y),100,100)