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2007. 3. 16. 10:16 Computation/Language
61p
객체 마을로의 여행

constructor(생성자), method(함수), property(변수, 객체)
    cf. instance

절차 지향/객체 지향

 
 procedure
"프로그램이라는 것은 결국은 프로시저를 모아놓은 것"
= Subroutine or method (computer science)
(1) Same as routine, subroutine, and function. A procedure is a section of a program that performs a specific task.
(2) An ordered set of tasks for performing some action.
   
     subroutine http://en.wikipedia.org/wiki/Subroutine
    a portion of code within a larger program, which performs a specific task and is relatively independent of the remaining code.   

 object
Generally, any item that can be individually selected and manipulated. This can include shapes and pictures that appear on a display screen as well as less tangible software entities. In object-oriented programming, for example, an object is a self-contained entity that consists of both data and procedures to manipulate the data.
http://en.wikipedia.org/wiki/Object_%28computer_science%29
http://java.sun.com/docs/books/tutorial/java/concepts/object.html

 method
 In object-oriented programming, a procedure that is executed when an object receives a message. A method is really the same as a procedure, function , or routine in procedural programming languages. The only difference is that in object-oriented programming, a method is always associated with a class.

 instance
(1) 일반적으로 어떤 집합에 대해서, 그 집합의 개별적인 요소. 객체 지향 프로그래밍(OOP)에서, 어떤 등급에 속하는 각 객체를 인스턴스라고 한다. 예를 들면 ‘목록(list)’이라는 등급을 정의하고 그 다음에 ‘본인 목록(my list)’이라는 객체를 생성(기억 장치 할당)하면 그 등급의 인스턴스가 생성된다. 또한 변수가 포함되어 있는 어떤 논리식의 변수에 구체적인 값을 대입하여 식을 만들면 원래 식의 인스턴스가 만들어진다. 이런 의미에서 인스턴스를 실현치라고 한다.
(2) 프로그램 작성 언어 에이다(Ada)에서 매개 변수를 사용해서 절차를 일반적으로 정의한 범용체(generic package)에 대해, 그것으로부터 도출한 구체적인 실체.

 constructor 생성자 生成子
객체 지향 프로그래밍(OOP:objective-oriented programming)에서 쓰이는 객체 초기화 함수. 객체의 생성 시에만 호출되어 메모리 생성과 동시에 객체의 데이터를 초기화하는 역할을 한다.
: 객체를 처음 생성할 때 자동으로 만들어지는 함수.
<=
class의 속성을 정의해 주는 것이 constructor(생성자)이다.



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